10
Z nieba zstąpiłeś i chcesz prowadzić mnie,
na krzyżu zmarłeś, by mój zapłacić dług.
Z grobu wstałeś i dziś nieba Królem jesteś Ty,
chcę wywyższać imię Twe.
Pomyśl
„Człowiek jest jak trzcina – najsłabsza rzecz w naturze, ale to trzcina myśląca”.
(Blaise Pascal)
„Celem życia człowieka jest wędrówka do Boga”.
(Leopold Staff)
„(…) istnieje zjednoczenie człowieka z Bogiem – pierwotne marzenie czło-
wieka – ale to zjednoczenie nie jest jakimś stopieniem się, zatopieniem
wanonimowymoceanie Boskości, ale związkiemrodzącymmiłość, wktórym
obie strony – Bóg i człowiek – pozostają sobą, a jednak stają się całkowicie
jednym: «Ten zaś, kto się łączy z Panem, jest z Nim jednym duchem» – mówi
św. Paweł (1 Kor 6,17)”.
(Benedykt XVI, Deus caritas est, 10)
– Co dla ciebie znaczy: „być człowiekiem” i jak swą wizję człowieczeństwa realizujesz
we własnym życiu?
– Jak przygotowujesz się na spotkanie z Bogiem w wieczności?
Zapamiętaj
„W Nim bowiem wybrał nas przed założeniem świata, abyśmy byli święci
i nieskalani przed Jego obliczem. Z miłości przeznaczył nas dla siebie jako
przybranych synów przez Jezusa Chrystusa, według postanowienia swej
woli”.
(Ef 1,4-5)
Zadanie
1. Wyszukaj przynajmniej pięć aforyzmów mówiących o wyjątkowości i wielkości czło-
wieka.
2. Przeczytaj wiersz Thomasa Mertona
Pierwsza lekcja nauki o człowieku
i określ,
czym różni się chrześcijański wizerunek człowieka od wizerunku przedstawionego
w utworze.