13
CEL
GRY
CEL
GRY
Definicja
Między słowami
Prowadzący, wybrany losowo, otwiera słownik języka
polskiego na chybił trafił i czyta na głos pierwsze znaczenie
słowa*. Gracz, który jako pierwszy odgadnie, o jakie słowo
chodzi, zdobywa punkt. Prowadzący wybiera kolejną definicję
itd. Można zmienić prowadzącego np. po pięciu słowach.
* Najlepiej wybierać słowa, które wszyscy znają, aby gracze
mogli się dobrze bawić.
1
Prowadzący otwiera słownik na chybił trafił i czyta pierwsze
oraz ostatnie słowo z danej strony.
2
Gracze, bez zaglądania do słownika, w ciągu 5 minut mają
za zadanie napisać na kartce jak najwięcej słów, które mogą
znajdować się pomiędzy tymi dwoma słowami. Ten, kto poda
najwięcej, wygrywa rundę.
Przykład
„Nieduży ssak, zwierzę domowe, z miękkim futerkiem, z podłużnymi
i błyszczącymi oczami, z trójkątnymi uszami...”. Chodzi o kota!
Przykład
Pomiędzy słowami „pantera” i „papaja” mogą znaleźć się słowa takie,
jak: „pantofel”, „pantomima”, „panujący”, „państwo” itd.
Rozpoznaj słowo na
podstawie definicji.
od 9 lat
4-12
5 minut
słownik języka
polskiego
Podaj jak najszybciej
jak najwięcej słów.
od 9 lat
3 lub więcej
5 minut
papier, ołówki,
słownik