Previous Page  11 / 21 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 21 Next Page
Page Background

13

CEL

GRY

CEL

GRY

Definicja

Między słowami

Prowadzący, wybrany losowo, otwiera słownik języka

polskiego na chybił trafił i czyta na głos pierwsze znaczenie

słowa*. Gracz, który jako pierwszy odgadnie, o jakie słowo

chodzi, zdobywa punkt. Prowadzący wybiera kolejną definicję

itd. Można zmienić prowadzącego np. po pięciu słowach.

* Najlepiej wybierać słowa, które wszyscy znają, aby gracze

mogli się dobrze bawić.

1

Prowadzący otwiera słownik na chybił trafił i czyta pierwsze

oraz ostatnie słowo z danej strony.

2

Gracze, bez zaglądania do słownika, w ciągu 5 minut mają

za zadanie napisać na kartce jak najwięcej słów, które mogą

znajdować się pomiędzy tymi dwoma słowami. Ten, kto poda

najwięcej, wygrywa rundę.

Przykład

„Nieduży ssak, zwierzę domowe, z miękkim futerkiem, z podłużnymi

i błyszczącymi oczami, z trójkątnymi uszami...”. Chodzi o kota!

Przykład

Pomiędzy słowami „pantera” i „papaja” mogą znaleźć się słowa takie,

jak: „pantofel”, „pantomima”, „panujący”, „państwo” itd.

Rozpoznaj słowo na

podstawie definicji.

od 9 lat

4-12

5 minut

słownik języka

polskiego

Podaj jak najszybciej

jak najwięcej słów.

od 9 lat

3 lub więcej

5 minut

papier, ołówki,

słownik