Previous Page  8 / 21 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 21 Next Page
Page Background

10

CEL

GRY

CEL

GRY

Akrostych

Telegram

1

Rozdaj każdemu z graczy kartkę papieru i ołówek.

2

Każdy pisze pionowo na kartce, litera pod literą, swoje

imię. Następnie przekazuje swoją kartkę graczowi z prawej

(w przypadku dwóch graczy – wymieńcie się kartkami).

3

Każdy gracz ma za zadanie napisać wiersz, którego wersy

zaczynają się od liter zapisanych na kartce. Można wrzucić

wszystkie kartki z imionami do koszyka i losować. Jeśli jakiś

gracz wylosuje swoje imię, powinien wymienić się kartką

z innym uczestnikiem zabawy.

1

Rozdaj każdemu z graczy kartkę papieru i ołówek.

2

Wylosuj 6 liter. Każdy gracz zapisuje litery na kartce

w kolejności losowania (najlepiej zrobić to pionowo).

Taka sama litera może być wylosowana kilkakrotnie.

3

Zadaniem graczy jest napisanie wiadomości,

w ciągu maksymalnie 10 minut, składającej się z 6 słów.

Słowa mają zaczynać się od wylosowanych liter, w kolejności

losowania.

Przykład

z imieniem

Antek

A

le pięknie dzisiaj wkoło,

N

awet bratu jest wesoło,

T

o przygoda znakomita!

E

jże, dalej w góry śmigaj!

K

rokus z sową cię przywita.

Przykład

Wylosowano sześć liter w następującej kolejności:

P

,

J

,

D

,

M

,

S

,

E

. Pierwsze słowo musi się zaczynać

na P, drugie na J itd. Wiadomość może brzmieć

następująco:

P

rzyjedź

J

utro

D

worzec

M

ałkinia

S

pakuj

E

kwipunek.

Napisz wiersz według

pewnych zasad...

od 9 la

t

2 lub

więcej

20 minut

papier,

ołówki

Napisz wiadomość

w formie telegramu.

od 8 lat

2 lub więcej

10 minut

papier,

ołówki

Inne warianty

Aby ubarwić zabawę, można ustalić, że wiersze

opisują osobowość gracza o danym imieniu.

Jeśli chce się utrudnić zadanie, należy napisać

wiersz rymowany.

Inne warianty

Można zaczynać słowa telegramu od liter

składających się na imiona graczy. Można także

narzucić temat: przesłać pozdrowienia z wakacji,

zapowiedzieć jakieś wydarzenie, wysłać

zaproszenie itd.