10
CEL
GRY
CEL
GRY
Akrostych
Telegram
1
Rozdaj każdemu z graczy kartkę papieru i ołówek.
2
Każdy pisze pionowo na kartce, litera pod literą, swoje
imię. Następnie przekazuje swoją kartkę graczowi z prawej
(w przypadku dwóch graczy – wymieńcie się kartkami).
3
Każdy gracz ma za zadanie napisać wiersz, którego wersy
zaczynają się od liter zapisanych na kartce. Można wrzucić
wszystkie kartki z imionami do koszyka i losować. Jeśli jakiś
gracz wylosuje swoje imię, powinien wymienić się kartką
z innym uczestnikiem zabawy.
1
Rozdaj każdemu z graczy kartkę papieru i ołówek.
2
Wylosuj 6 liter. Każdy gracz zapisuje litery na kartce
w kolejności losowania (najlepiej zrobić to pionowo).
Taka sama litera może być wylosowana kilkakrotnie.
3
Zadaniem graczy jest napisanie wiadomości,
w ciągu maksymalnie 10 minut, składającej się z 6 słów.
Słowa mają zaczynać się od wylosowanych liter, w kolejności
losowania.
Przykład
z imieniem
Antek
A
le pięknie dzisiaj wkoło,
N
awet bratu jest wesoło,
T
o przygoda znakomita!
E
jże, dalej w góry śmigaj!
K
rokus z sową cię przywita.
Przykład
Wylosowano sześć liter w następującej kolejności:
P
,
J
,
D
,
M
,
S
,
E
. Pierwsze słowo musi się zaczynać
na P, drugie na J itd. Wiadomość może brzmieć
następująco:
P
rzyjedź
J
utro
D
worzec
M
ałkinia
S
pakuj
E
kwipunek.
Napisz wiersz według
pewnych zasad...
od 9 la
t
2 lub
więcej
20 minut
papier,
ołówki
Napisz wiadomość
w formie telegramu.
od 8 lat
2 lub więcej
10 minut
papier,
ołówki
Inne warianty
Aby ubarwić zabawę, można ustalić, że wiersze
opisują osobowość gracza o danym imieniu.
Jeśli chce się utrudnić zadanie, należy napisać
wiersz rymowany.
Inne warianty
Można zaczynać słowa telegramu od liter
składających się na imiona graczy. Można także
narzucić temat: przesłać pozdrowienia z wakacji,
zapowiedzieć jakieś wydarzenie, wysłać
zaproszenie itd.