Previous Page  27 / 28 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 27 / 28 Next Page
Page Background

439

Spis treści

Sycylijski rekonesans . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159

W katakumbach Syrakuz . . . . . . . . . . . . . . . 161

Łazarz

z Mesyny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166

Boże Narodzenie

w Palermo . . . . . . . . . . . . . . . 177

Caravaggio zmasakrowany . . . . . . . . . . . . . . . . . 182

Przeczuwając śmierć . . . . . . . . . . . . . . . . . 183

Duchowy testament artysty . . . . . . . . . . . . . . 189

W drodze ku wolności . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194

Zniknięcie Caravaggia . . . . . . . . . . . . . . . . . 195

Rozliczenie z własnym życiem . . . . . . . . . . . . . 202

Rozdział II

Rewolucje Caravaggia

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212

Pierwsza rewolucja: Portretowanie w taki sam sposób

przedmiotów i osób . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215

Druga rewolucja: Podjęcie tematyki nieobecnej dotąd

w malarstwie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224

Trzecia rewolucja: Malarstwo jako fotografia . . . . . . . . . 237

Czwarta rewolucja: Nowatorskie techniki malarskie . . . . . . . . . . . . . 245

Rozdział III

Malarstwo skoncentrowane na człowieku

. . . . . . . . . . . . 252

Mistrz przedstawień ciała . . . . . . . . . . . . . . . . . 254

Artysta wyrażający słabość i niewiarę człowieka . . . . . . . . 257

Malarz obrazujący fizjonomię ludzkiego strachu . . . . . . . . 265

Najpiękniejsze świadectwo chrześcijaństwa – męczeńska śmierć . 272

Caravaggiowski traktat o człowieku . . . . . . . . . . . . . 277

Humanizacja boskości . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284