W dniach od 23-12-2024 do 20-01-2025 przeprowadzamy inwentaryzację naszych książek. W tym okresie jest możliwość dokonywania zakupów w naszym sklepie ale tylko z formą płatności - za pobraniem. Towar wyślemy zaraz po zakończeniu inwentaryzacji. Przepraszamy za niedogodności.
collage500

Komplet albumów: Michał Anioł, Botticelli, Rafael, Leonardo

-40%
Oszczędzasz: 216,00 zł
Cena:
539,00 zł
323,00 zł

Aby skorzystać z oferty dla parafii zaloguj się lub załóż konto

Jeżeli jeszcze nie przystąpiłeś do strefy Dla parafii, w kolejnym kroku wypełnij formularz.

Zamów teraz, a wyślemy jeszcze dziś
Dotyczy płatności on-line lub za pobraniem
30 dniowy termin zwrotu
Dotyczy osób indywidualnych
  • michal_aniol_500_max1
  • leonardo_500_max4
  • fafael_500_max9
  • botticelli 500_max1

Zestaw 4 albumów z serii 500 Michał Anioł + Botticelli  + Rafael + Leonardo. W zestawie taniej!!!

Michała Anioła bez cienia przesady można nazwać największym artystą wszechczasów, gdyż w jego dziełach tak zwane sztuki piękne wspięły się na szczyty, których później nikomu już nie udało się osiągnąć. Dotyczy to zarówno formy, jak i treści duchowych, siły wyrazu i ładunku emocjonalnego jego twórczości. Album wszechstronnie prezentuje rzeźbę, malarstwo i dzieła architektoniczne artysty wplecione w historię jego życia. Opowieść Fabio Scalettiego nie pomija niczego – obok „Piety”, „Dawida” czy dyptyku sykstyńskiego z freskami na sklepieniu i „Sądem ostatecznym”, będącego jednym z najwspanialszych wyrazów ludzkiego geniuszu, przywołuje np. mniej znane i wciąż odkrywane rysunki artysty. Całości dopełniają liczne ilustracje dzieł i ich detali pozwalające kontemplować ich piękno. I pomyśleć, że nasz bohater nie uważał się za malarza!

Sandro Botticelli już od pierwszych kroków stawianych w szkole Filippa Lippiego we Florencji stał się najbardziej autentycznym wyrazicielem renesansu drugiej połowy XV wieku. Album prezentuje Czytelnikowi obszerny zbiór największych arcydzieł Mistrza, jak również nieznane malowidła będące przedmiotem dyskusji specjalistów zajmujących się kwestiami autorstwa. Badacz otrzymuje więc sposobność zapoznania się niepublikowanymi dotąd materiałami. Ponadto ilustracje przedstawiające m.in. arcydzieła z bocznych ścian kaplicy Sykstyńskiej pozwalają zagłębić się w zagadnienia tradycyjnie rzadziej poruszane. Bogatą szatę graficzną albumu wzbogacają także rysunki Botticellego do „Boskiej komedii” oraz jego szkice do haftów na szatach liturgicznych. Opowieść autora wieńczy omówienie okresu osobistego przełomu w życiu artysty oraz jego ostatniego etapu stylistycznego. Ta poruszająca lektura uświadamia nam, że mamy do czynienia z Botticellim „Wielkim”.

Rafael to mistrz, który wyniósł sztukę na najwyższe poziomy, ponieważ ukazana w jego dziełach idea piękna może uchodzić za uniwersalną. Nic więc dziwnego, że twórczość genialnego artysty włoskiego renesansu od pokoleń cieszy się niesłabnącą popularnością, wciąż przyciągając rzeszę zachwyconych nią odbiorców. W 2020 roku minęło 500 lat od śmierci Rafaela, co stało się szczególną okazją do wydania niniejszego albumu z reprodukcjami jego dzieł: od młodzieńczych prac po ostatnie, stanowiące jego testament.

Leonardo, pięć wieków po jego śmierci (1519), jego mit wciąż jest żywotny w światowej kulturze. Uniwersalność geniuszu artysty, wyrażającego się w sztuce, nauce i technice, nie traci na aktualności; jego spektakularne decyzje estetyczne i równie nietuzinkowe intuicje wciąż budzą zdumienie i zachwyt. Są podziwiane, ponownie odkrywane i interpretowane. Ten piękny album przybliża ów mit Leonarda – "wiecznego współczesnego" – w nowy sposób, a mianowicie poprzez przezwyciężenie ograniczeń tradycyjnej monografii. Historia mistrza z mistrzów przepływa tu przez przywołanie rozmaitych jego arcydzieł, zarówno dzieł sztuki, jak i dokonań w dziedzinie kartografii, botaniki, anatomii, wojskowości czy inżynierii. Jak podkreśla autor opracowania: "sztuka i nauka nie były dla niego dwiema oddzielnymi aktywnościami, ale stanowiły nierozdzielną parę, czego liczne ślady odzwierciedlają zapisy badań naukowych i eksperymentów w słynnych Kodeksach. W takiej perspektywie sztuka jest takim samym środkiem ekspresji, co wiedza".

7709