W dniach od 23-12-2024 do 20-01-2025 przeprowadzamy inwentaryzację naszych książek. W tym okresie jest możliwość dokonywania zakupów w naszym sklepie ale tylko z formą płatności - za pobraniem. Towar wyślemy zaraz po zakończeniu inwentaryzacji. Przepraszamy za niedogodności.
leonardo_500_max

Leonardo 500

-31%
Oszczędzasz: 40,00 zł
Cena:
130,00 zł
90,00 zł

Aby skorzystać z oferty dla parafii zaloguj się lub załóż konto

Jeżeli jeszcze nie przystąpiłeś do strefy Dla parafii, w kolejnym kroku wypełnij formularz.

Zamów teraz, a wyślemy jeszcze dziś
Dotyczy płatności on-line lub za pobraniem
30 dniowy termin zwrotu
Dotyczy osób indywidualnych
  • 9788381443838-17
  • 9788381443838-23
  • 9788381443838-31
  • 9788381443838-55
  • 9788381443838-6
  • 9788381443838-7

Przy zakupie Mit LEONARDA, pięć wieków po jego śmierci (1519), wciąż jest żywotny w światowej kulturze. Uniwersalność geniuszu artysty, wyrażającego się w sztuce, nauce i technice, nie traci na aktualności; jego spektakularne decyzje estetyczne i równie nietuzinkowe intuicje wciąż budzą zdumienie i zachwyt. Są podziwiane, ponownie odkrywane i interpretowane.

Ten piękny album przybliża ów mit Leonarda – "wiecznego współczesnego" – w nowy sposób, a mianowicie poprzez przezwyciężenie ograniczeń tradycyjnej monografii. Historia mistrza z mistrzów przepływa tu przez przywołanie rozmaitych jego arcydzieł, zarówno dzieł sztuki, jak i dokonań w dziedzinie kartografii, botaniki, anatomii, wojskowości czy inżynierii. Jak podkreśla autor opracowania: "sztuka i nauka nie były dla niego dwiema oddzielnymi aktywnościami, ale stanowiły nierozdzielną parę, czego liczne ślady odzwierciedlają zapisy badań naukowych i eksperymentów w słynnych Kodeksach. W takiej perspektywie sztuka jest takim samym środkiem ekspresji, co wiedza".

Przeglądając ten album, odkryjemy również mniej znane dzieła Leonarda, te ukrywane i kwestionowane. Ponadto te, które w ostatnich latach dzięki wysiłkowi wielu badaczy zyskały atrybucję. Losy tych prac są często burzliwe i tajemnicze. Przykładem dzieje portretu La Bella Principessa, pochodzącego z polskiego egzemplarza renesansowej Sforziady. Przybliża je nam Martin Kemp, wybitny historyk sztuki z Oksfordu, dla którego Piękna księżniczka to wizerunek młodziutkiej Bianki Sforzy, nieślubnej córki Ludovica Sforzy i żony Galeazza Sanseverino, uwiecznionej przez mistrza z Vinci.

Fabio Scaletti, ur. w 1964 r. w Mediolanie, gdzie mieszka i pracuje. Jest filozofem i specjalistą komunikacji biznesowej. Od prawie 20 lat poświęca się estetyce, a zwłaszcza badaniu malarstwa Caravaggia. Obecnie interesuje się również wielkimi mistrzami włoskiego renesansu, ze szczególnym uwzględnieniem aktualności debaty krytyków i ekspertów na temat najbardziej znanych dzieł historii sztuki oraz nowych badań i odkryć. Jego książki poświęcone tej tematyce zostały przetłumaczone na wiele języków.

7711